söndag 10 april 2011

Studier, jobb, sjukdom...

Det är fullt upp alltid känns det som. Har varit hemma från sjukhuset en vecka nu och allt bara rusar på i ett rasande tempo... Vi är mitt uppe i arbetet med magisteruppsatsen, resultatet och bakgrunden är i det stora hela klart. Metoden håller vi på och grejar med och snart så ska vi påbörja diskussionen!!! Äntligen! Målet är att vara klara under våren, så det SKA vi vara! Jag tänker INTE sitta med den hela sommaren också... På jobben flyter det på bra. Trivs bra med jobbet som skolsköterska, men saknar kollegorna på barnavdelningen ibland. Fast jag träffar ju dem i sommar när jag går in och jobbar lite natt! Och sjukhuset ja... sjukdomar och åter igen sjukdomar... Jag har som jag skrev varit hemma från sjukhuset en vecka nu, men vistelsen där inne den här gången var INTE OK!!! Jag var inneliggande och verkligen helt sängliggandes en hel vecka den här gången. Smärtorna var i stort sett omöjliga att lindra och hantera. Men itne fick jag hjälp med att prova en ryggbedövning den här gången heller trots att jag var lovad det :/ F*n för smärteamet (ursäkta det väldigt raka uttrycket), men det är precis så jag känner! Jag har iaf fått tjata mig till en ny operation... ja du läste rätt, fått tjata mig till en operation. Trots den starka hormonbehandlingen jag går på blir jag sämre och sämre... Och smärtlindringen hjälper inte alltid. Så här mycket, intensiva, täta och långdragna smärtperioder har jag inte haft sen jag bodde i Halmstad för några år sen. Det känns inte bra, det känns precis som att endoemtriosen har kommit tillbaka igen. Så nu får vi se vad som händer och vad de hittar vid operationen. Skit också.. Nu låt allt så negativt, livet är verkligen inte bara helt botten, men ibland känns det så. Vissa dagar mer än andra! Fast helgen ska jag inte klaga på, det har varit helt underbart väder!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Kul att höra av dig igen även om du skriver om jobbiga saker. Jag hoppas verkligen att du snart får det lite lättare. KRAMAR!

Syster Emma sa...

Tack för dina kommentarer Gunilla! Ja, jag hoppas faktiskt också att det blir lite bättre igen snart! Så här illa har det inte varit på några år nu... :/