torsdag 14 april 2011

Hur mycket klarar en människa av!?

Hur mycket klarar en och samma människa av? Hur många motgångar står vi ut med? När ger vi upp? Ger vi någonsin upp? I slutet på förra veckan kändes det som att jag hade landat på fötter igen efter flera veckors planlöst fall, hit och dit. Jag såg fram emot läkarbesöket idag. Men efter det började jag falla igen. Jag bara undrar hur mycket jag fixar. Jag vet att jag är en stark person. Jag vet det. Ibland förvånar jag till och med mig själv med min fasta beslutsamhet att leva mitt liv, att uppfylla mina drömmar och allt annat. Jag har gått igenom så otroligt mycket redan, men jag har kommit ur varje händelse starkare än innan, men det vet jag inte om jag gör den här gången. "... det känns som att vissa drabbas av precis ALL skit världen kan hitta på, medan andra glider genom livet utan att kunna uppskatta hur bra de har det..." En kompis skrev precis så här till mig. Och visst stämmer det! Nä, nu skiter jag i detta. Förlåt, men jag ska ta och lyssna på lite musik och bara vara ett litet tag. Får se om det hjälper. Insha'Allah

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Det är dags att läkarkåren börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att försäkringskassan börjar ta endometrios på allvar nu.
Det är dags att det ges ekonomiskt anslag till mer forskning.
Endo är inte lite mensvärk. Det går inte över med ”ett varmt bad”.
Sedan den 1 oktober 2007 finns rekommendationer, beslutsstöd kallat, för läkare och Försäkringskassans handläggare när det gäller sjukskrivning och sjukpenning. I dag finns det beslutstöd för ett hundratal diagnoser. Men för endometrios – den TREDJE vanligaste kvinnosjukdomen finns det inga direktiv.
Endometrios är en fruktansvärd sjukdom som måste få en riktig sjukdomsstämpel!
Vi vägrar att fortsätta lida i det tysta längre.
5-10% av alla kvinnor i Sverige har lidit i det tysta länge nog.
Nu höjer vi våra röster.
Skriv på du också.
Länk:
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?endometrios