onsdag 13 april 2011

Fixande och donande!

Sitter och klurar på lite saker i uppsatsen, har fyllt i de sista papperna inför operationen om två veckor.. Håller på att skriva lista inför läkarbesöket hos en av de duktiga och trevliga gynekologerna på sjukhuset! Tack för att det faktiskt finns några sånna!
Nedräkningen inför operationen har börjar på riktigt nu. Om två veckor skrivs jag in på onsdagen och på torsdagen opereras jag. Är dock orolig för att jag ska ha ont unjefär då. Det vet jag ju förvisso inte. Men med tanke på hur smärtorna har yttrat sig de senaste månaderna/gångerna så kommer jag med stor sannolikhet att ha ont så igen. Så vem vet, jag kanske redan är inneliggande lagom till inskrivningen och operationen?! Hoppas inte det blir så :/ Jag står verkligen inte ut med en sån tur på sjukhuset igen där jag får kämpa och tjata för att få min smärtlindring eller för att ens bli undersökt! Fy f*n (ursäkta!) Oj, det slog mig precis att jag börjar bli riktigt nervös inför operationen. Vad har jag egentligen att vara nervös och orolig för? Jag har överlevt en operation i vildaste Afrika!?! Detta borde ju inte vara något i jämförelse med det! Den gången, liksom alla de andra gångern(förutom första gången) jag blivit opererad har varit akuta operation när jag haft fruktansvärda smärtor så då har jag varken hunnit oro mig eller tänka, det har snarare varit en befrielse att bli sövd och slippa känna av smärtorna!

Inga kommentarer: