söndag 13 juli 2008

Spekulum, gynstolar och nyopererade kvinnor...


Sitter och lyssnar på "klassiska" franska låtar, just nu Poupée de cire, poupée de son. Vilken härlig låt! Ännu en kväll på jobbet är avklarad, en kväll bland spekulum, gynstolar och nyopererade kvinnor. Ja, det är bara en del av allt som man träffar på på en gynekologisk avdelning. Detta är numera vardag för mig, och jag trivs riktigt bra med mitt jobb! Så länge jag slipper uppleva det från patientvinkel igen, att ligga där i gynstolen med fruktansvärda smärtor och få reda på att det blir akut operation. Dessa akuta operationer har det blivit 5 stycken av sen oktober i höstas. Den senaste genomfördes i början på april, alltså 5 operationer på 6 månader.
Var ute med J igår kväll, va skoj vi hade. Hon har dock lite dåligt inflytande på mig..haha, ja jag rökte för första gången. Har aldrig provat på det innan, men det var vattenpipa så jag lär väl inte bli någon storrökare precis efter att ha provat det en kväll.
Har en del roliga projekt på gång, ska bland annat måla en korg till mamma. Jag måste också ta itu med mina foto och få dem framkallade. Tänkte jag skulle samla alla som jag tycker bäst om och skriva ut dem. Jag har ju ingen större nytta av dem i datorn...
På återseende!

Inga kommentarer: