fredag 24 oktober 2008

Provsvaren

Hade fått brev från min läkare när jag kom hem idag. Det var provsvaret på cystan som togs ut vid senaste operationen för några veckorna sen. Svaret löd: "Mikroskopianalysen visade godartad cysta och du får höra av dig på nytt vid behov." Jag har ju förvisso inte varit orolig för att cystan skulle vara någon typ av malignitet, typ cancer, men skönt att det tas på allvar och skickas för analys. Det är en rutin som alltid följs på "vårat" sjukhus, att allt som tas ut vid en operation skickas alltid för PAD-analys.
Mår annars ganska bra för tillfället. Ska få nästa spruta på tisdag, så då lär jag väl inte må så bra igen... Tur att jag kan be en klasskompis ge mig den när vi ändå är i skolan. Jag får lov att ta den själv, men jag är lite mesig och vill inte det. Inte så skoj att sticka sig själv, framförallt inte när jag vet hur ont jag får i benet i flera veckor av den... Huvudvärk, yrsel och illamående är bara en del av de andra biverkningarna som dessa sprutor ger mig. Har för den delen också gått ner en massa i vikt. Vägde mig i morse, då hade jag gått ner 4 kg på lite mer än 3 veckor.
Nä, nu ska jag städa lite... Får trevligt besök i helgen! Imorgon kommer Robin och på söndag kommer Minivännen!!
Ha det underbart...i höstrusket!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt för dig att provsvaret var negativt. Ha det bra! Kram Gunilla

Anonym sa...

Tack, visst är det skönt att veta.