tisdag 21 oktober 2008

Ja, vad är det som händer just nu...

...ganska mycket vill jag säga! - Nu är det lite mer än 3 veckor sedan sista operationen och jag har påbörjat behandlingen med sprutor igen. Mår inget vidare av dessa sprutor, precis som förra gången..blää. Huvudvärk, värmevallningar, illamående och tyvärr fortfarande smärtor dagligen är inget skoj. Det är svårt att sköta skolan ibland, det finns helt enkelt ingen kraft och ork kvar till det just nu... Hoppas det vänder snart. - Vi är mitt uppe i en intensiv kurs som heter Omvårdnad vid komplexa situationer. Intressant, men så otroligt mycket att läsa. Vet knappt i vilken ände man ska läsa..haha. Akutsjukvård, avancerade sjukdomar, hjärt- och lungräddning, palliativ vård, mental ohälsa och mycket, mycket mer är intryckt under denna kurs på bara 5 veckor. - Fick ut tentan från förra kursen idag och den var GODKÄND.. hur det nu kunde gå till. Jag han inte plugga till den mer än när jag låg på sjukhuset. Det var inte mycket till pluggande eftersom jag var helsnurrig av smärtan och fullproppad av Morfin. Men skönt att den är avklarad iaf. - Ämne till C-uppsatsen är nu bestämt och vi fick skriva om det vi ville!! Jippiee! - Jag börjar också få riktigt bra ordning på alla mina saker i den nya lägenheten. Ja som sagt mycket har hänt den sista tiden och det mesta är positivt. Tänkte sätta mig och skriva till fråga doktorn nu...ja, du läste rätt. Programet som visas på måndag handlar om smärta och jag såg på Endometriosföreningens hemsida att de ville att vi med sjukdomen skulle skriva någon fråga om smärta. Får se vad jag kan knåpa ihop och vi får se om det kommer med.

Inga kommentarer: