tisdag 4 januari 2011

Dammar av bloggen igen...!

Känner att det är dags att damma av bloggen och börja skriva lite igen. När jag skrev senast var jag på slutet med c-uppsatsskrivandet och påväg mot Tanzania. Uppsatsen blev klar, och jag och J kom iväg till Tanzania! Nästa vecka är det två år sen jag åkte. Kan det verkligen vara sant att tiden går så fort? Det känns ju som att det var igår?! Men det är två år sen allt det där hände...
Jag har hunnit jobba som sjuksköterska på några olika ställen och är påväg ut som skolsköterska, har en d-uppsats under våren, sen är den vidarutbildningen klar! Redan nästa vecka börjar jag dock arbeta som skolsyrra!
Ja, nästa vecka. En vecka fylld av en massa viktiga händelser, eller är de verkligen så viktiga? Är det kanske bara för mig de betyder något? Är de då så viktigt om det bara är viktigt för mig.. Hur ska någon annan någonsin kunna förstå hur jag känner inför det där besöket i Uppsala?! Jag har väntat på det med förväntan, spänning, men också med ångest och oro.
Jaja, ska skriva en ordentlig uppdatering om vad som har hänt och inte hänt sedan sist!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Lycka till med allt nästa vecka! Kram på dig!

Syster Emma sa...

Tack Gunilla! Kram kram